+370 652 59798 info@hgs.lt

PASIRŪPINKIME SAVO EMOCINE ENERGIJA

PASIRŪPINKIME SAVO EMOCINE ENERGIJA

PASIRŪPINKIME SAVO EMOCINE ENERGIJA

Rasa AUKŠTINAITYTĖ

Gyvename toli gražu ne amžino pavasario ir saulės lepinamame krašte. Bet tai ne priežastis didesnę metų dalį tūnoti savame kiaute rūškanu veidu. Yra daug teigiamos emocinės įkrovos būdų ir kiekvienas turime savų paslapčių gyvenimo tonusui pakelti. Tačiau egzistuoja keturios bendros taisyklės, kurių laikydamiesi ne tik įveiksite emocinį nuovargį, bet ir tapsite jam labiau atsparūs.

Fizine energija organizmas prisipildo maisto, fizinio aktyvumo ir poilsio dėka. Emocinė energija mus pasiekia analoginiu keliu iš supančios aplinkos. Ir nuo to, kaip sugebame rūpintis savo emocijomis, kiek dėmesio skiriame dvasiniam komfortui, augimui ir vidinei pusiausvyrai priklauso įkrauname ar išeikvojame mums taip reikalingą emocinę energiją.

1 taisyklė. Nustokite gyventi taip, kad įtiktumėte ar patiktumėte visiems.

Būkite toks, koks norite būti ir darykite tai, ką trokštate daryti. Tai ir yra pagrindinis teigiamos emocinės energijos ir pasitenkinimo gyvenimu šaltinis. Jeigu gyvenate taip, kad įtiktumėte kitiems ir ypač jeigu trokštate įtikti visiems, išeikvojate be galo daug energijos, o iš to išlošia kiti, nesvarbu, šeimos nariai, draugai, kolegos ar net mažai pažįstami žmonės. Tai tas pats, jeigu jūs atliktumėte tam tikrą darbą, o atlygį už jį gautų kiti. Nustokite rūpintis tuo, ką kiti apie jus galvos ir kaip vertins jūsų sprendimus. Juo labiau, kad kiekvieno žmogaus ego nukreiptas į save ir kitų sprendimus nesąmoningai vertiname pagal tai, naudingi jie mums ar ne.

2 taisyklė. Daugiau bendraukite su pozityviai nusiteikusiais žmonėmis.

Ši taisyklė sena kaip pasaulis. Deja, pasirinkimas bendrauti ar nebendrauti su žmogumi ne visada priklauso tik nuo mūsų. Jeigu dirbate viename kabinete su niurzga ir nepataisomu pesimistu niekur nedingsite, bendrauti su juo teks. Tačiau galite mintyse „pasistatyti“ sieną, į kurią atsimuš visos kolegos neigiamos emocijos ir jausmai jūsų taip ir nesužeidę. Kitais atvejais apsupkite save pozityvistais ir optimistais ir venkite tų, kurie nuolat sudirgę, kuo nors nepatenkinti, amžinai dejuoja, skundžiasi ir dar jus įtraukia į savo egzistuojančias ir neegzistuojančias problemas. Energetiškai žalingi asmenys, vadinamieji „energijos vampyrai“, išsunkia pašnekovo energiją tam, kad „pakrautų“ savo. Tikriausiai kiekvienas pažįstame bent vieną žmogų, po bendravimo su kuriuo jaučiamės tokie išsunkti, kad reikia laiko energijai atgauti. Taip kad kuo daugiau laiko leiskite su tais, kurie teigiamai veikia jūsų savijautą, savivertę ir apskritai įkvepia džiaugsmo ir noro dalytis juo su visu pasauliu. Žodžiu, atėjo laikas pradėti ignoruoti taip vadinamas „drauges“ ir „draugus“, kurie skambina tik tam, kad eilinį kartą pasiskųstų „tuo neteisingu pasauliu“.

3 taisyklė. Į gyvenimo planus įtraukite ką nors jaudinančio ir reikšmingo.

Pavyzdžiui, per ateinančias atostogas pradėti rašyti romaną, kurio scenarijus jau seniai sukasi galvoje. Arba artimiausią rudenį užsirašyti į ispanų kalbos kursus, o kitus Naujuosius metus sutikti Paryžiuje. Fiksuokite esminius momentus ir įvykius tam, kad stimuliuotumėte save įgyvendinti planus. Tuomet atsiras priežastis su viltimi ir džiaugsmu rytais keltis iš lovos ir į darbus kibti dar energingiau, kad kuo greičiau pasiektumėte savo tikslą. Į ateities planus sudedame tam tikrą kiekį svajonių, o laukimas kokio nors svarbaus įvykio suteikia energijos. Svarbus dar vienas momentas, jeigu energijos semiatės iš ateities planų ir lūkesčių, stenkitės tuos planus susieti su dabartimi ir padaryti kuo labiau įgyvendinamus. Tai taps papildomu emocinės energijos ir dvasinės stiprybės šaltiniu. Taigi, belieka užsukti šį „laimės ratą“: užsirašykite būsimo romano struktūrą, gal net pavadinimą, sužinokite ispanų kalbos kursų tvarkaraštį ir kainas, paskambinkite į kelionių agentūrą ir sužinokite, prieš kiek laiko geriausia užsisakyti naujametę kelionę ir pan. Tokie nesudėtingi veiksmai padės emociškai jaustis daug geriau – ateities planai pasirodys visai įveikiami, o sėkmės jautimas taps maloniu stimulu imtis veiksmų planams realizuoti.

4 taisyklė. Negyvenkite praeitimi.

„Kas būtų buvę, jeigu…“, „Jeigu tik būčiau…“. Tai – mąstymo klaidos, kurios įklampina praeityje, neleidžia gyventi dabartimi ir kurti ateities. Nekankinkite savęs svarstymais, kas būtų buvę, jeigu nebūtumėte, tarkime, išsiskyrę su dabar jau buvusiu sutuoktiniu, nebūtumėte išėję iš ankstesnės darbovietės ar būtumėte kitaip sprendę vieną ar kitą jums svarbią problemą. Sąrašą galima tęsti iki begalybės, bet esmė ta pati – praeities pakeisti neįmanoma. Todėl neverta ja kankintis, geriau sutelkite savo mintis į tai, kas su jumis vyksta čia ir dabar ir ko reikia, kad judėtumėte į priekį tinkama kryptimi. Viskas jūsų rankose, patys atsakote už tai, kas vyksta ar nevyksta jūsų gyvenime. Iš anksto numatyti visų gyvenimo sėkmių ir nesėkmių negalima, tačiau visada galima susidaryti siekių įgyvendinimo planą.